Zeepkist homepage

Nieuws

Doneer een diner: praktische insteek MVO

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen(MVO) is een mooi begrip, maar hoe maak je het tastbaar voor de klant? Jumbo Supermarkten kiest een praktische insteek met de actie ‘Doneer een diner’. Hoe werkt het? Tot eind oktober kunnen klanten gerechten doneren door speciale coupons ter waarde van euro 1,50, 2,50 of 4,50 af te rekenen bij de kassa. Deze coupons zijn in de Jumbo-winkels te vinden en te bestellen op de website. Als klant koop je een voor- en of hoofgerecht voor een medeburger die het zwaar heeft, een vluchteling bijvoorbeeld. De supermarkt voegt er gratis een derde gerecht aan toe. In 2014 lukte het om in totaal 329.750 kerstdiners weg te geven. Jumbo creëert samen met haar klanten dus een mooie win-winsituatie. Beide partijen leveren een positieve bijdrage aan de maatschappij en 2 van de 3 P’s van MVO komen daarmee tot hun recht: economisch (Profit) en sociaal (People). Beetje jammer natuurlijk dat het een incidentele actie is, maar op individueel niveau zijn mensen er ongetwijfeld blij mee. Speelt MVO al binnen uw bedrijfsvoering en heeft u het al zichtbaar gemaakt voor uw klanten? Mooi aandachtspunt in het ‘Kerstkwartaal’ en de nieuwe plannen voor 2016.

6 november 2015

Deel dit met anderen

contact

Ik wil graag kennismaken met Zeepkist
Sales Support
© 2019 Zeepkist Sales Support | disclaimer | colofon