Zeepkist homepage

Nieuws

Klantenwerving biologische supermarkt? Kies een talentvolle scholier!

Koopt u in bij de biologische supermarkt? Duurzaam, gezond maar wel prijzig. Geen wonder dat niet elke vestiging succesvol is. Hoe zorg je voor stijgende verkoopcijfers? Zet een bakfiets buiten, vraag een talentvolle medewerkster van 17 jaar een kansrijk product te maken, help een handje mee door alle ingrediënten in grote hoeveelheden fraai te stapelen (voorzien van een prijskaartje) en verbaas je over de verkoop. Haar geheim? Vakkundig, vriendelijk, open en ze heeft er plezier in om ter plekke kokos-dadelbonbons te maken. Ondertussen laat ze iedere voorbijganger proeven en blijft in gesprek. 'O u mag geen suiker? Nou, ik heb er geen suiker in gedaan hoor. Vindt u dadels duur? Nou vervang de helft maar door rozijnen. Houdt u niet van cashewpasta? Gebruik gewoon pindakaas. U wilt er nog één omdat het zo lekker is? Neem gerust!' Als bijen op de honing scharen nieuwsgierige kijkers zich rond haar bakfiets en veranderen vrijwel allemaal in kopers. Het winkelpersoneel komt op zeker moment naar buiten gerend: 'Violet, hou nou eens op joh! We verkopen alleen maar wat jij daar staat te maken.' Haar eigen nuchtere reactie aan het einde van de dag: 'Veel verkocht, maar ik verdien het minimumloon.' Is haar werkgever zo slim om daarop in te spelen?'

26 september 2015

Deel dit met anderen

contact

Ik wil graag kennismaken met Zeepkist
Sales Support
© 2019 Zeepkist Sales Support | disclaimer | colofon